ASSALAMMUALAIKUM...nie blog ERLINA ROSLAN ^_^ terima kasih sudi membaca huhu esok datang lagi yee.. n nak ucap gakkkk terima kasih spe yang sudi singgah di blog ina ....cuma cuma nak cakap skitt hehe ::SAYANG KAT MAK AYAH kowang ketat-ketat tawww..Doakan kan diorang selalu...IBUUUU kita tidak akan menangis apabila kita membuat keputusan yang betul. Beliau menangis apabila kita mensia-siakan hidup kita. ingatt tuee... ^_^

Sunday 20 January 2013

MENCARI SANG IDOLA

Budaya kita kini berubah.... ? Budaya Pop menjadi trend... terikut-ikut dengan budaya dari barat...apa yang sudah diidolakan, yang dipuja setinggi langit ...hari ini menjadi idola, besok hilang...? Begitu pendek jangka waktunya ???

Pertanyaan....===> mengapa budaya pop dapat sambutan ? Nie lahhh kesalahan kita...idola pada dasarnya dilihat pada berapa besar ilmu yang dimiliki, TETAPI sekarang banyak yang melihat apa yang telah seseorang itu kerjakan..haishhhh sedih plak aku tgok anak muada dah mula terikut sangat dengan org barat.. sedih kan? Di sini lah masalah mulai timbul..Budaya malu mula hilang, korupsi waktu bulkan lagi sesuatu yang memalukan..

Pertanyaan ke-2....Siapa yang patut diidolakan ???? Jawabnya...Allah sendiri yang menjawab pertanyaan tersebut... '' Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu           (yaitu) bagi orang yang mengharap rahmat Allah dan (kedatangan) hari kiamat, dan dia banyak menyebut Allah.'' [ Q.S. Al-Ahzab [33]:21 ]

OKEEEEE...jommmmmmm semua mulai sekarang marilah kita refleksi diri kembali.. tmasuk lah peringatan untuk diri aku sendiri.... Untuk mengalihkan idola umat manusia pada idola yang benar, caranya, kita kenalkan pada anak-anak kita sejak kecil ...** opsss pada bakal anak-anak ku kelak sbb x kawin g haha     >< ok fullstop... ** sambung ==> ..... then kita pon sendiri juga mengikuti perilaku hidup beliau dalam kehidupan sehari-hari kita.. Contoh simple ... nak makan? baca doa dulu...jangan main redah lakk hahaha.. 
Views Views

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi membaca di blog saya ^_^