ASSALAMMUALAIKUM...nie blog ERLINA ROSLAN ^_^ terima kasih sudi membaca huhu esok datang lagi yee.. n nak ucap gakkkk terima kasih spe yang sudi singgah di blog ina ....cuma cuma nak cakap skitt hehe ::SAYANG KAT MAK AYAH kowang ketat-ketat tawww..Doakan kan diorang selalu...IBUUUU kita tidak akan menangis apabila kita membuat keputusan yang betul. Beliau menangis apabila kita mensia-siakan hidup kita. ingatt tuee... ^_^

Tuesday 15 January 2013

ISTIKHARAH CINTA...


Bismillahirrahmanirrahim… 
                                                                                                           Subhanallah aku mencintainya.. aku menyayanginya..
walaupun aku tidak tahu siapa insan yang kau ciptakan si dia untukku..
Ya Allah jika aku jatuh cinta..
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu..
Agar bertambah kekuatan cintaku pada-Mu..

Ar-Rahman.... jika aku jatuh hati pada seseorang..
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut kepadaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Biarlah kurang cantik, tetapi akhlaknya dijaga baik. Biarlah tidak manis, tetapi tutur-katanya ditapis.

Dan hanya Engkau Yang Maha Mengetahui...bahawa aku hanya ingin cinta yang halal...atas izin dan kehendak-Mu

Seorang lelaki yang benar ikhlas di dalam perhubungan, tidak akan mempermainkan maruah dan kehormatan wanita itu.. Tidak berani membelai & menyentuhiku sebelum menjadi HALAL...Pasti menjaga kepercayaan seorang wanita..

Aku pasrahkan segalanya pada-Mu Ya Allah...

Aku juga tidak tahu adakah kau jodoh untukku..Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu... Doaku, semoga kau tercipta untukku...Semoga aku bertemu jodoh dengan kau atas izin Allah SWT...

Semoga Allah memudahkan, bagi mereka yang senantiasa menjaga diri, menjaga hati, sampai tiba pada suatu hari nanti...

Semoga dia jodoh dari Illahi..
Aamiin... 
*credit to : Muhammad Asyraf *



NO COUPLE ! CINTA AFTER NIKAH THE BEST WAY ^_^


Jangan bertangguh atau berhubung tanpa ikatan sah terlampau lama, ( Nizom al-Usrah, 1/216) kerana ia amat mudah membawa kepada yang haram. Perihal berangan-angan saudari tadi juga bukanlah sesuatu yang baik untuk diteruskan. Nabi SAW menyatakan : Ertinya : ” Tidak dilihat (penyelesaian) bagi dua orang yang cinta-mencintai kecuali NIKAH ” ( Riwayat Ibn Majah, al-Hakim, sohih menurut al-Hakim, As-Suyuti , Al-Jami’ As-Soghir, no 7361, 4/397 cet Jahabersa).

Syeikh Al-Munawi menegaskan ubat yang terbaik bagi pasangan yang sedang asyik bercinta dan kasih adalah Nikah ( Faidhul Qadir, 5/294)

''Ya Allah, aku memohon kepada-Mu sesuatu yang dalam pengetahuan-Mu & aku memohon kekuatan kudrat-Mu..Aku meminta kepada-Mu sebahagian daripada limpah kurnia-Mu yang Maha Besar.Sesungguhnya, Engkau berkuasa sedangkan aku tidak berupaya.Engkau mengetahui sedangkan aku jahil.Sesungguhnya Engkau juga mengetahui segala yang ghaib.Ya Allah, sekiranya dalam pengetahuan Engkau perkara ini baik dalam urusan agamaku di dunia & baik demi akhiratku, tentukan & permudahkannya untukku..berkati diriku..sekiranya dalam pengetahuan-Mu jika ia membawa keburukan dalam urusan agamaku, dalam urusan hidupku dio dunia & buruk di dalam urusan akhiratku, elakkannya daripadaku.Kemudian, engkau tenntukan apa yang terbaik untuk aku & redhai aku...'' amennnnn...



7 HANTARAN IMPIAN...hahaha :)

1-Senaskah Al-Quran - t boleh baca quran sme2
2-Serangkap kain telekung & sejadah - t boleh smbahyang bjemaah together...best kan?
3-CD Qasidah @ CD lagu koleksi nasyid ... - t bleh alunkan kat dlm rumah..nak dgr selalu :)
4-Buku-buku Motivasi - sebab hobiku sukee baceee hihihi
5-Sehelai Jubah - t g masjid leh pkai ...
6- Sebuah surat monolog hati
7- Minyak wangi - haha pkai kat umah khas tuk die je

simple kan??? x yah buang duit beli bnde mahal2...

cantiknya wanita itu ialah besederhana.. :) Views Views

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi membaca di blog saya ^_^