ASSALAMMUALAIKUM...nie blog ERLINA ROSLAN ^_^ terima kasih sudi membaca huhu esok datang lagi yee.. n nak ucap gakkkk terima kasih spe yang sudi singgah di blog ina ....cuma cuma nak cakap skitt hehe ::SAYANG KAT MAK AYAH kowang ketat-ketat tawww..Doakan kan diorang selalu...IBUUUU kita tidak akan menangis apabila kita membuat keputusan yang betul. Beliau menangis apabila kita mensia-siakan hidup kita. ingatt tuee... ^_^

Thursday 14 June 2012

SPECIAL DAY for Her

 TODAY ::: Jumaat , 15 /6 / 2012... 7.15 a.m tutttt...tutttt...tutttt....
 ''Assalammualaikum, mak !!! Selamat Ari Lahir.. hehhehehe...nak owg nyanyikan lagu x ? huhu ^_^ * dlm hati mak,mesti happy + rasa nak mlompat-lompat anak die call * haishhh3 .. comformmm rindu lah tueee... =)
Bertuah laaa kann sape yang ada mak ...ada tueee yang dah kehilangan mak..so kowang kena lahh bersyukur sebab mak kowang still ada g kat dunia nie..sayang diowang ketat2 + erat2 taww hehe ..

SELAMAT HARI LAHIR MAK...Smoga  mak sihat selalu...huhu ampunkan dosa ku ...* mmg degil niee ..hehe*  ummm...nak ucap smoga mak panjang umur. Mak ! maafkan owang klu owang de wat salah,terkasar bahasa uhukkk uhukkk ... *Hish3..terasa diri niee banyak wat dosa  :( * Ya Allah, ampunkanlah dosaku..jadikanlah aku anak yang baik, ku tahu keredhaan-Mu bergantung pada keredhaan 2 orang tuaku.. Bimbinglah aku Ya Allah, sesungguh-Nya Engkau  lah pembimbing Kami.
Terima Kasih mak... ^_^ terima kasihhhhh atas segala penat lelah dan pengorbanan mak.
Mengandungkan,melahirkan,membesarkan dan mendidik kami  anak-anak mak... Sungguh, TIDAK dapat kami membalas jasa dan kasih sayang mak yang mengunung tinggi tuhhhh...Setitis peluh, sehela nafas mak, & setitis darah ketika mak melahirkan kami itu pun tak dapat kami membalasnya...moga berbahagia lah mak sentiasa...dan moga  Allah merahmati mak selama-lamanya hingga ke Syurga...
Ya Allah.. Kau ampunikan lah dosa ku dan kedua orang tuaku & kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihaniku sewaktu aku masih kecil...amennn ya Robb....kami sayang Mak !.. Ya Allah peliharalah fitrah kasih sayang ini...amennn....

BAGAIMANA NAK MENGHARGAI IBU ?
    Hari nieee aku nak share skitt tentang 1 kisah pada zaman Rasullullah s.a.w. Daripada Jahimah         al-Sulami, beliau datang menemui Rasullullah lalu berkata :: ''Ya Rasululllah saya ingin berperang , dan saya datang untuk berbincang  '' Rasullullah bertanya :: ""Adakah engkau mempunyai ibu? ''
Beliau menjawab : ''Ya ..'' , Rasullullah bersabda :: ''Dampinglah dia, Sesungguh-Nya syurgamu terletak di bawah kedua kakinya.''
      Betapa mulianya kedudukan seorang ibu, sehinggakan syurga yang mulia itu terletak di bawah telapak kaki seorang ibu. Kita boleh menghargai ibu kita SETIAP MASA dengan mendoakan selalu kesihatannya,meringankan beban kerjanya dan menelefon bertanya khabar jika dududk berjauhan. Walaupun ia tidak seberapa jika dibandingkan dengan jasa & pengorbanan seorang ibu, tetapi ia adalah kunci kita ke syurga ^_^ .. * dalam hati kecil ku berdetik, mampukah aku, layakkah aku memasuki syurga-Mu Ya Allah *

* hehe..pcture atas tuhh mak saya ngan abg kembar  saya *
* to mak:: Mak! tunggu owg balik eaa...miss mak ! =))
SAY for all :: Semoga kita semua berusaha menjadi ank yang baikkk...amennn.. ^_^


Views Views

2 comments:

  1. Who should i give my love to?
    My respect and my honour to?
    Who should pay good mind to?
    After Allah? and Rasulullah?
    Comes your mother
    Who next? Your mother
    Who next? Your mother
    And then your father

    ReplyDelete
  2. After Allah & Raulullah...
    Your mother(my mother ) ^_^

    ReplyDelete

terima kasih sudi membaca di blog saya ^_^